Veel gestelde vragen

Wij proberen alle producten zo snel als mogelijk te leveren.
Vaak lukt het om dezelfde dag nog te versturen en heb je de bestelling met één werkdag al in huis. Hoofdstellen en losse (niet handwerk) producten worden altijd binnen drie werkdagen verzonden. (Uitgezonderd bijzondere situaties. Deze zullen altijd via de website gemeld worden.)

Handgemaakte producten hebben een levertijd van één tot vijf werkdagen na ontvangst van betaling. Dit geldt ook voor hoofdstellen met een handgemaakte frontriem.
Wij doen er alles aan om de levertijd zo kort mogelijk te houden en indien mogelijk zullen wij de levertijd verkorten. De levertijd kan per week iets verschillen. Voor een exacte indicatie kun je contact opnemen via de mail.

Het kan voorkomen dat een combinatie van maat/gedeeld kopstuk/leerkleur toch niet mogelijk blijkt door tekort aan voorraad. Mocht dit het geval zijn, dan wordt er z.s.m. contact opgenomen via de mail en zoeken wij naar een passende oplossing.

De strasskettingen worden, indien op voorraad en na ontvangst van betaling, binnen twee werkdagen verzonden. Indien de gewenste strassketting niet op voorraad is, zal deze nageleverd worden. Dit kan drie tot tien weken duren.

 

Twijfel je of je bestelde hoofdstel past of waar je precies op moet letten bij het juist afstellen? Ik help je altijd graag verder via de mail (info@equibridle.nl) of whatsapp (0628084510).

Op de homepagina staan ook al enkele praktische tips voor een goed passend hoofdstel. Zo moeten de oren altijd vrij liggen, mogen de gespen niet op het kaakgewricht drukken en moet het jukbeen ten alle tijden vrij blijven.

De maat van je frontriem kun je aangeven in centimeters. Dit is in een rechte lijn gemeten inclusief de lussen (bij gedeeld kopstuk maat + 2cm).

Om de juiste maat te bepalen kun je de huidige frontriem nameten. Leg de frontriem plat op tafel en leg hier een centimeter naast. Je meet de frontriem in een rechte lijn inclusief lussen. Een wave vorm of andere vorm meet je niet mee, alleen de rechte lijn.

Frontriem met gedeeld kopstuk: Wanneer je aangeeft een gedeeld kopstuk nodig te hebben, dan wordt er automatisch ongeveer 2cm bij opgeteld. Je hoeft dit zelf dus niet in de maat te verwerken.

Het verschil tussen een normaal kopstuk en een gedeeld kopstuk is dat bij een gedeeld kopstuk de keelriem wordt gescheiden van de bakstukken. De lus is totaal ongeveer 5cm breed en wordt in twee delen verdeeld door middel van een passantje.

Het is afhankelijk van je hoofdstel of je een normaal kopstuk of een gedeeld kopstuk lus nodig hebt. Twijfel je of je een gedeeld kopstuk lus nodig heeft? Dan kun je altijd contact opnemen via de mail met een foto van je hoofdstel.

Bij het bestellen van een zadeljuweel wordt er gevraagd om de lengte aan te geven.
Met de lengte wordt de lengte bedoeld van het leertje waarop de stenen bevestigd worden.

Je kunt het beste aan de achterzijde van je zadel met een meetlint meten. Je meet het stuk precies tussen de uiteinden van het zadelrokje.

Ruilen of retourneren is altijd mogelijk binnen 14 dagen mits het niet om een handgemaakt product gaat.

Bij hoofdstellen is het ook mogelijk om per onderdeel te ruilen zodat het hoofdstel perfect passend gemaakt kan worden voor je paard. In dit geval nemen wij de volledige kosten voor het heen en weer sturen op ons! Deze ruiling is dus geheel kosteloos.

Voor meer informatie over ruilen en retourneren zie de pagina Ruilen of retournereje

Bij ons kun je een bit eerst uitproberen voordat je beslist om hem definitief te houden.

Je bestelt een bit via de website. Je zult het bit ontvangen en bij ontvangst gaan de zeven dagen testtijd in. In deze zeven dagen mag je het bit gewoon gebruiken.

Bevalt het bit niet, dan mag je het bit binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen en verrekenen wij €10 testkosten en de gemaakte verzendkosten (dit zal meestal €5,20 (brievenbuspakje) zijn). 
Stuur je het bit niet binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retour, dan vervalt de optie om te retourneren.

Let op, het bit moet nog wel goed genoeg zijn om te kunnen gebruiken voor fittingen of te verkopen als tweedekans product. Lichte gebruikssporen zijn acceptabel. Echte beschadigingen kunnen wij helaas niet retour accepteren. Denk daarbij aan diepe krassen in het materiaal. Sommige bitten zijn gemaakt van zachter materiaal. De kans op beschadiging is bij deze bitten groter. Dit risico neem je als je dit specifieke bit wilt testen.

Twijfel je of de beschadiging te groot is om te retourneren? Neem dan eerst contact op met bijgevoegd foto’s van de schade zodat wij dit kunnen beoordelen.

Voor advies over de bitten mag je altijd contact opnemen via de mail (info@equibridle.nl) of per whatsapp (06-28084510). Ik help je graag!